Lagu Tema Sambutan Ma'al Hijrah

Rasanya semua tahu kan lagu ni? Sape2 yang tak tahu, kena hafal lagu ni. Takkan dok hafal lagu artis2 je kan, heheh...
Share on Google Plus

4 comments:

Mia-Ina said...

mestilah tahu...sebab masuk nasyid sek rendah dulu lagu ni...hehe

Azaref said...

To Cikgu Ina,

Tq sbb selalu memeriahkan blog sy ni... tp kan, kita dulu2 memang kbykannya mmg taula lagu ni.tp,anak2 murid saya macam tak familiar sgt ngan lagu ni.kalau nak suruh nyanyi lagu ni buat persembahan,mulalah kata lagu pe ni ustaz... lagu lama2 tak bestlah. kitalak yang terasa. hai, budak2 skrg ni, hehehe...

Mia-Ina said...

wp sy bkn cikgu agama di sek..tapi, selalu juga pelik mcm di daerah batu pahat ni, jarang lak sy dgr pertandingan nasyid...klu dulu di sek men..seingat sy ada la juga...

hm,bebudak sekarang....yg mereka tahu..yg mereka hafal,.lagu pe2...aku superman...entahla tu kot...sy ni pun bukan tahu sgt...kdg2 naik geram dgn bebudak ni...sampaikan ke lagu sekolah sendiri pun x ingat. padahal bile perhimpunan..nyanyi je..ish..ish

Areef said...

cikgu ina,

pertandingan nasyid sekolah2 KPM selalunya utk sambutan maulidurrasdul.

maybe keadaan dan berubah. sbb skrg ni ma'al hijrah masa cuti sekolah. naik cuti, kadang kita tak sambut. kdg kita gabung sekali ma'al hijrah ngan sambutan maulid.

kita kena wujudkan pertandingan nasyid. budak2 ni suka nyanyi. selalu kalau saya buat pertandingan nasyid kat sekolah, sambutan sgt baik.kkdg tu diluar jangkaan kita persembahan mereka...

kalau murid2 tu tak didedahkan sebegitu, mereka akan biasa dgn hiburan2 spt skrg ni je...