Menu Orang Bujang

Assalamu `alaikum dan salam sejahtera buat anda semua...

Disebabkan emak saya tiada di rumah pada hari Jumaat dan Sabtu yang lepas, so terpaksalah saya masak sendiri, hehehe... So, terhasillah satu resepi yang saya sendiri pun tak tau nak beri nama apa. Kalau nak tau, antara bahan yang digunakan di dalam resepi tu ialah keropok lekor, hehehe...

Actually, minggu lepas saya baru balik bercuti di Kelate, so adalah baki keropok lekor (yang versi kecil) tu di peti ais. Bahan-bahan lain ialah bawang besar, bawang putih, cili padi, meatball, sayur campur, tomato, telur goreng, sos cili dan serbuk lada hitam. Memang caca-marba jadinya. Tapi, AlhamdulilLah sedap! Hehehe... Perut tengah lapar memanglah sedap yer...

Jom layan gambar hasil masakan saya tu... Manalah tau leh bagi inspirasi buat ibuk-ibuk yang gemar memasak di dapur tu, hehehe...


Snap terus daripada kuali, hehehe...
Share on Google Plus

8 comments:

Mia-Ina said...

wah cikgu areef memasak tue...bagus..bagus..laki turun memasak

kakchik said...

salam areef.
boleh la tu... asalkan bila dimakan rasa sedap, lepas tu kenyang dan tidak memudaratkan :)
tambah nasi boleh jadi nasi goreng cacamarba, tentu sedap

Areef said...

terpaksalah cikgu ina, hehehe... sebab mak takde... selalu makan mak masak jer, tu yg jadi saiz xxl tu, hehehe...

Areef said...

wsalam kak chik...

mmg sedap, hehehe... n alhamdulillah takde sakit perut, hehehe... tp kan tang masak nasi fail sikit, sbb nasi tu keras sikit, kurang air kot...

aDisH.sHidA said...

sekali tgok dah mcm paprik....hehehe..mula2 tadi egtkan telur bungkus rupa2nya bukan

tak kisah janji halal dan selamat utk di makan

@aDisH.sHidA

hehehe... ni main campak2 je... semua apa yg ada dok campak dlm kuali, hehehe...

wahhhhhhhh

menyelerakan........
serius kak terliur..
tak caca marba punn.. sempurna

@Citarasa Rinduan

memartabatkan masakan melayu di mata dunia, cewah!!!