Kasut

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera
Moga semuanya sentiasa berada di dalam keadaan yang sihat dan ceria-ceria selalu
In sya Allah, amiin...

AlhamdulilLah, hari ni saya telah kembali bertugas di sekolah
Kembali dengan azam dan semangat yang baru
Ni pun dah malam
Baru berpeluang nak update entri baru
Sebab sebelumnya sibuk membuat persiapan
Untuk sesi pengajaran esok hari
Cewah! Hehehe...

2 weeks ago
Saya ada menonton slot cerekarama di TV3
Tajuknya "kasut"
Simpe je kan tajuknya?

Sebuah kisah yang mengajar kita erti sebuah pengorbanan
Juga rasa syukur
Dan juga mengingatkan kepada kita mafhum ayat-ayat Allah
Yang menyeru agar sentiasa bantu-membantu pada perkara kebaikan
Dan melarang kita menghampiri riba'
Serta menindas orang-orang yang kurang berkeupayaan

Untuk sinopsis, boleh klik di sini

Sebenarnya, kisah ni juga mengingatkan saya
Pengalaman ketika menyertai aktiviti jungle trekking
Di Gunung Muntahak, Petri Jaya, Kota Tinggi, Johor
Pada bulan November 2010 yang lalu

Ok, let's photos do the talking!


Share on Google Plus

2 comments:

hysman said...

drama kat tv3 tu mmg best ade pengajaran disebalik cerita..
mesejnyer sampai tp cite tu mcm tergantung tak best dipenghujungnya...
yg adiknya tu tak sekolah ker?
hehe..

betul tu man... mmg best citerny... sy mula tk layan... tp internet buat hal mlm tu, terus layan tv lak, hehehe...

akhirny kedua2 beradik tu dpt bersekolah dgn kasut dan pakaian baru mrk... si lintah darat mati dibunuh...

kan, pd akhir citer tu ada scene adik n kakak pergi sekolah bersama2...