Kita Hanya Menghargai, Apabila Kita Kehilangannya

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera
Apa khabar semua?
Harap semuanya sihatlah yer
In sya Allah, amiin...

How are you feeling today?
Happy, sad, angry, dissapointed?
Me?
Actually, today i'm feeling sad and angry
Why?
Nilah tadi dok tengok telemovie kat TV3 tu
"Taubat Nasuha"

Kisah seorang suami yang mengabaikan tanggungjawab
Terhadap isteri dan anak-anaknya
Seorang suami dan ayah yang begitu sukar
Untuk menzahirkan rasa sayangnya
Dek trauma dengan kisah lampau yang terus menghantui hidupnya
Sehingga akhirnya
Si isteri yang ketika itu sedang hamil
Mati dibunuh
Bersama anak-anaknya

Mereka dibunuh perompak yang berhati iblis!!!
Langsung tiada rasa belas dan kasih
Memang setimpallah
Hukum bunuh di balas bunuh

Buat si suami dan si ayah
Sesalanmu sudah tiada gunanya lagi
Begitu mahal sekali harga pintu taubatmu
Perlu dibayar dengan darah dan nyawa!

"Kita hanya menghargai, apabila kita kehilangannya..."

Jom kita saksikan sedutan daripada telemovie
Yang cukup menyentuh hati ini...


Menyaksikan telemovie ini
Turut mengingatkan saya
Kepada kisah seorang ustazah bersama anaknya
Yang turut mengalami nasib yang sama
Dirompak dan dibunuh!
 Kisahnya di sini dan di sini

p/s -
Rumah saya juga pernah dimasuki perompak
Sebab tu saya rasa marah sangat!
Share on Google Plus

14 comments:

E.d.Y said...

tgk gak cite tu td..ending story...sadis

sedih kan edy, tak berhati perut betul si perompak tu...

tp tulah, dgn peristiwa inilah si suami taubat nasuha, w/pun semuanya sudah terlambat...

NzA said...

2 kali akak tgk cerita nie n 2x gak la airmata mengalir...mmg sedih sgt...

selamat bercuti cikgu

kak ayu tak dapat layan drama nie...dr movie dan sharing kamu...sangat menyedihkan


dan....rumah di sini pun pernah masuk pencuri...sangat marah.!!!

to kak nza,

sy baru 1st time tgk citer ni... tu pun sbnrny tk tgk dr awal... dah start separuh baru buka tgk tv...

mmg sedih kak, sy pun menangis, hehehe...

to kak ayu,

selamat bercuti gak kak... tp keja masak tk pernah cuti kan? hehehe...

klu akak nak tgk cerita ni dr mula akak tgk kat youtube je... ada dr mula sampai abis... yg ni sy amik part yg terpenting je...

tulah, kak rasa gerama sgt bila kita tak mampu utk melawan, dan kita hanya mampu melihat brg2 kita dibawa lari...

mR.sYaH said...

skang ras sedih sbab baca satu blog ni.. citer tu dh tgk dah.. mmg sedih sebab anak2 dan isteri dia mati kena bunuh..

to mr.syah...

ha ah, citer ni mmg ulangan, tp sy baru kali pertama menontonnya...

awak sedih baca kisah apa? Lets sharing...

kak ina kl said...

akak pun dah buat dah N3 pasal cerita ni..sedih kan bila isteri dan anak-anak dapat layanan sebegitu dari suami.


sambal kacang tu untuk makan dengan timun, tempe dan sebagainya..akak panggil kuah pecal..dah lama tak buat.

kak ina kl,

ha ah sy ada igt penah baca kat entri akak tu... tp ms tu sy tak berpeluang utk menonton...

sbnrny suami die tu syg ngan anak-anak n isteri die...tp disebabkan ego dek trauma yg dialaminy die sukar utk menzahirkn rs kasih sygny n bila ada org ke3...

ha ah kak, mmg biasanya mkn ngan pucuk ubi, tempe, tahu, timun, taugeh dsb... cuma sy tak ltk daun pe tu, yg selalu org ltk dlm pecal...

Cikgu Tie said...

Cerita ni memang sedih.
Sampai menangis Cikgu Tie.

cikgu tie,

mmg sedih... n yg penting memberi pengajaran buat kita...

cikgu tie nangis, sy pun nangis gak, hahaha...

afsal_8281 said...

sgt sedih...
sedih dan sedih...
rasa hati ni sakit sgt tgk cerita ni dan tu lah bila sesuatu di depan mata tak menghargainya dan bila ia dah tiada...

to afsal,

mmg sedih...

sy geram ngan perompak tu... tergamak mrk sampai membunuh, mentang2lah lawan mrk tu yg lmh...