Bila Cikgu Dah Cakap Melalut

Jadi cikgu ni memang banyak bercakap
Ada je benda yang nak ditegurkan
Ada je benda yang nak dipesankan
Ada je benda yang nak diingatkan

Bila dah banyak bercakap tu
Kekadang boleh sampai melalut dibuatnya
Macam yang berlaku pada saya di dalam kelas pagi tadi
Boleh pulak saya cakap camni :
"Ok, murid-murid masukkan beg dalam buku
Kejap lagi kita kita nak pegi berehat"
Hehehe...

Nasib baik cakap ngan budak darjah 1
Ntah dorang dengar ntahkan tidak
Tapi, dorang nampak blur je tadi, tak dengar kot
Kalau kena kat budak besar
Mahu cikgunya diketawakan balik, huhuhu
Share on Google Plus

4 comments:

selamat malam cikgu..

hehehe. tahun nie kena ajar tahun 1 eik?
wah!! sure besar sikit pengorbanan cikgu..
tak apa, selalunya budak2 nie kalau dari kecil ingat muka dan suara cikgu mereka..
kiranya... kekal sampai anak cucu...

~ayat time tua nanti, "aiman, itulah ustaz atok..... cikgu azreef.. "~

NzA said...

wakaka...biasalh sskali tersasul...

Akak pernah trsasul kluar perkataan "kan tadi IBU dh cakap.." tiba2 tgk budak2 thn 5 sengih.....

Mia-Ina said...

tu dia ustaz ajar tahun 1 ke...wah2x besar tggjwb tue....klu ckp kat budak besar alamatnya dh out la diaorg tue..pantang kte sebut..bebudak kecil apa la yg diaorg fhm...ikut je kte ckp..tu yg best dgn budak thn 1

kak ina kl said...

ala sekali sekali memang terjadi camtu.akak pun gak terbuat masa mengajar budak kecik dulu.

semuga apa yang di ingini akak tertunai juga. bagus gak belajar kat tempat omputih ni.

dah tenguk dah aku tak bodoh..best jugaklah