Boss Belanja!

Pagi tadi my boss telah membelanja makan semua guru dan kakitangan
Sebab beliau telah mendapat sedikit 'rezeki daripada Allah SWT'
In sya Allah, bulan 8 nanti 
Kami guru-guru dan kakitangan pula yang akan dapat 'rezeki' tu, hopefully!
Memang budaya di sekolah saya
Cikgu-cikgu atau kakitangan biasanya akan membelanja makan
Sebagai tanda kesyukuran atas rezeki yang mereka perolehi..
AlhamdulilLah...





Prepared by me :)

p/s - Sori yer, beberapa hari ni asyik posting entry tentang makanan jer...

Mafhum firman Allah SWT di dalam Surah al-Baqarah ayat 172 :

((Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadaNya))
Share on Google Plus

10 comments:

Mia-Ina said...

same lah kat sek mia....byk mknn ..bos belanja gak

aduh..

awat tak hulur2 orang kat luor pagar tadi??

eheheheheheh

to mia,

begitula cikgu... sama berkongsi rezeki yg ada...

to kak ayu,

bos yg belanja, bukan sy, hehehe... tp igt na htr kek tu sikit, tp lupalak CR tutup ri ni... nak htr ke rmh malu...

NzA said...

amboi2 kamani lain tayang makanan dh dkat posa nie...hi..

td pn bos akak blanje ttp lupa nk snap cz makan smpai lupa diri...hi...

Mantan boss IM pun rajin belanja hampir tiap-tiap bulan.

Dapatlah merasa naik keretanya yang mahal tu...

Uihh...prepared by me?.. azaref buat cake.. biar betul?

to nida,

sila percaya yer :) klu nak resepi leh cari under label 'resepi'... alah cuba2 jer, tk jd mana pun... hehehe...

to kak nza,

tulah, sempena pose ni ramai yg teringin nak bersedekah...

sy pun dh abis mkn bru teringt nak amik gmbr :)

to IM,

itulah pemimpin yg kita kehendakki... sentiasa berkongsi dgn org bwhnny...