Semarak Ramadan (3) - Menu Berbuka Puasa : Puding Gula Hangus



Menu berbuka petang tadi
Puding gula hangus

Bahan-bahannya :

7 biji telur
1 tin susu pekat
Secubit garam
Air (sukatan 1 tin susu pekat)
3 sudu besar gula (untuk menyediakan gula hangus)

Cara-caranya :

Blendkan telur, susu pekat, air dan secubit garam,
Sediakan gula hangus di dalam loyang
Tuang bahan yang telah diblend ke dalam loyang
Kukus selama lebih kurang 45 minit

Nota :

Di dalam bulan Ramadan
Selain kita menunaikan ibadah puasa
Kita juga digalakkan untuk bersedekah
Antaranya ialah dengan bersedekah makanan
Selamat beramal!
Share on Google Plus

8 comments:

dulu masa kat UM x penah buat & kasi sikit pon.. :(

hysman said...

selamat berpuasa utk cikgu yer...
lama tak bkunjung,kekangan kerja.. insyaAllah lps ni saye cuba aktif semula berblog..
maaf jika saye ade tersilap berbicara bila menulis..
salam ramadhan 1432H.. :)

NzA said...

sedap tu..puding karemel kegemaran akak skluarga....

Mia-Ina said...

aduih klu x berdiet, dh lama mia amik mknn ni cikgu..hehe...mmg sedap..rs nk tambah je klu mkn caramel nie

to nida,

dulu sy tk pandai masak pun, ni sejak jd blogger asyik melangut kt blog masak2, so cuba barang satu dua resepi tu :)

to hysman,

utamakan yg lbh utama :) tq atas ucapan tu... tkde slh pun :)

to kak nza,

mmg sedap pun, mak sy yg nak wat ni semalam...

to cikgu mia,

erm, nasiblah sy tk diet... tp adus, bilalah nak kurus ni, hehehe...